Παρασκευή, 26 Μαρτίου 2010

ΜΑΡΙΝΑ ΛΕΜΕΣΟΥ

Βρήκα πρόσφατα μια αεροφωτογραφία που παρουσιάζει το masterplan της μελλοντικής μαρίνας Λεμεσού.




Μικρό ιστορικό 


Αφού λοιπόν έγιναν οι απαραίτητες πολύχρονες διαδικασίες για διευθέτηση του στάτους των περιουσιών στην περιοχή (τ/κ περιουσίες, απαλλοτριώσεις κτλ) αποφασίστηκε από το υπουργικό συμβούλιο ότι το κράτος δεν έχει λεφτά για να χτίσει μαρίνα και αποφάσισε να χτιστεί με την μέθοδο Β.Ο.Τ. 

Δηλαδή ιδιωτική εταιρία αναλαμβάνει το χτίσιμο και απολαμβάνει τα κέρδη από αυτό για κάποια χρόνια αφού στο τέλος θα παραδώσει το έργο στο δημόσιο. Αφού έγινε ο απαραίτητος διαγωνισμός (χωρίς καμιά περιβαλλοντική μελέτη!!! και με ελάχιστους όρους και κριτήρια) κερδήθηκε απο την κοινοπραξία κυπριακών μεγαθηρίων όπως Παρασκευαϊδης, Cyparco κ.α. Αυτοί πήγαν και βρήκαν ένα αρχιτέκτονα από την Νότιο Γαλλία και του ανάθεσαν το έργο! 

Να σημειώσουμε ότι η μαρίνα θα επιστραφεί στο κράτος σε 99 χρόνια, αν αναλογιστούμε δηλαδή ότι τα σημερινά κτίρια σχεδιάζονται από τους μηχανικούς να είναι ασφαλή για τα επόμενα 50 χρόνια...τότε στα 100....


Το master plan 


1. Βασικά απ' ότι αντιλαμβάνομαι από το master plan υπάρχουν περισσότερες επαύλεις παρά σκάφη...τελικά είναι μαρίνα ή μέγα-developping? Δημιουργούνται δηλαδή καινούργια οικόπεδα μέσα στην θάλασσα, χτίζονται καμιά 200αρια οικιστικές μονάδες (σε μορφή διώροφης έπαυλης ή ακόμα και πολυκατοικίας) για πολύ αποκλειστικούς αγοραστές με εξαιρετικά ελεγχόμενη πρόσβαση, δημιουργώντας κάτι περισσότερο από γκέτο ζάμπλουτων μέσα στην καρδιά της πόλης μας, μέσα στην θάλασσα μας. Α, και γύρω-γύρω σταθμεύουν και κάποια σκάφη.

Και όλα αυτά την στιγμή που όλα τα ευρωπαϊκα κράτη έχουν θεσπίσει νόμους προστατεύοντας τα παράλια από οποιαδήποτε οικοδομή σε μια ακτίνα 100 μέτρων !


2. Επίσης είναι άξιο απορίας το που ξετρυπώσατε αυτόν τον αρχιτέκτονα όπως αξιοπερίεργη και η επιλογή ψευδό-χωριάτικου και ψευδό-γραφικού ύφους στην αρχιτεκτονική. Η μαρίνα αντιπροσωπεύει μια από τις εισόδους της πόλης μας και είναι πάρα πολύ σημαντικό να εκφραστεί σε αυτήν η Λεμεσός που θέλουμε για το αύριο, όχι μια "νησιώτικη" (!!!) εκδοχή του Αφροδίτη Χίλς. 


3. Οι φωτος είναι παρμένες από ψηλά αλλά αντιλαμβάνομαι ότι οι είσοδοι για το κοινό στις προκυμαίες θα είναι αυστηρά ελεγχόμενες, υπάρχει κάποια ευαισθησία σε αυτό το σημείο ή θα έχουμε κάτι σαν το οδόφραγμα της Λήδρας?


4. Το ύψος του τελευταίου μεγάλου βραχίονα, δεδομένου του βάθους της θάλασσας σε αυτό το σημείο και της ισχύος των κυμάτων δεν θα απαγορεύει την θέα προς το ακρωτήρι από ολόκληρη την παράλια της πόλης?


5. Τελικά αφού σε λίγο καιρό θα αρχίσουν οι εργασίες, έχει γίνει περιβαλλόντική μελέτη ή δεν χρειάζεται?





 Και επειδή το master plan μπορεί να κρύβει λίγο τα μεγέθη αυτές είναι φωτογραφίες από τα σχέδια που παρουσιάστηκαν σε μια παρωδία δημόσιας παρουσίασης στον Δήμο Λεμεσού πέρυσι. Αν ξεχάσετε για λίγο τον παρωχημένο ρομαντισμό της ακουαρέλλας θα προσέξετε τα πολυώροφα κτίρια 100 και πλέον μέτρα από την ακτή, όπως και τις κακόγουστες επαύλεις.




κλικ για μεγέθυνση


Το πιο εξοργιστικό σε όλη την ιστορία είναι το πέπλο ωραιοποίησης και του συντονισμένου εμπορικού πλασαρίσματος αυτού του μεγαλεπήβολου έργου αποφεύγοντας έτσι πραγματικό δημόσιο διάλογο. Μαρίνα είναι ανάγκη να γίνει και υποστηρίζουμε ένα τέτοιο έργο με την προϋπόθεση οι διαδικασίες να είναι διαφανείς, λογικές και να συμβαδίσουν με την σύγχρονη εποχή.

Ο Δήμος Λεμεσού πιστεύουμε ότι φέρει τεράστιες ευθύνες γιατί δεν διεκδίκησε καθόλου τον ρόλο που του αρμόζει σε όλη αυτήν την διαδικασία αφού τα πάντα αποφασίστηκαν από το υπουργικό συμβούλιο και την πολεοδομία που εδρεύει στην Λευκωσία με αποτέλεσμα σημαντικότατες πρόνοιες του σχεδίου Λεμεσού να αγνοηθούν, όπως πχ η απρόσκοπτη πρόσβαση από πεζούς και ποδηλάτες κατά μήκος της παραλίας. 

Δήμος Λεμεσού και κράτος δεν στήθηκαν στην πλευρά του απαιτητικού πελάτη απέναντι στην κοινοπραξία που ανέλαβε να διεκπεραιώσει το έργο αλλά πνίγηκαν στην ανάγκη να αποκτήσουμε μαρίνα, αποφεύγοντας την «σπατάλη» ακαδημαϊκής έρευνας και σκέψης αλλά και διαλόγου με το κοινό της Λεμεσού όσο αφορά τις πραγματικές του ανάγκες.





Δευτέρα, 22 Μαρτίου 2010

ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΟΝΕΙΡΟ

ΣΤΟ ΠΡΩΗΝ ΠΕΥΚΟΔΑΣΟΣ ΤΟΥ ΣΟΥΝΙΟΥ ΜΕΝΕΙ ΠΛΕΟΝ ΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΟΝΕΙΡΟ. ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΑ...ΣΕ 1ο ΠΛΑΝΟ ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ ΑΣΠΡΟ ΚΟΥΠΕ...ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΕΧΕΙ ΣΤΕΓΟΥΑ ΑΠΟ ΚΕΡΑΜΙΔΙΑ, ΤΡΙΓΩΝΟΥΙ, ΨΕΥΤΟΚΑΜΑΡΕΣ ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΣΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΠΕΤΡΑ ΚΟΜΜΕΝΗ ΣΕ ΦΕΤΤΕΣ ΚΟΛΛΗΜΕΝΗ ΣΕ ΤΟΥΒΛΕΝΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ...ΚΑΠΟΙΑ ΛΙΓΟΣΤΑ ΠΕΥΚΑ ΠΟΥ ΕΠΕΖΗΣΑΝ, ΕΝΑ ΚΙΟΣΚΙ ΤΟΥ ΚΗΠΟΥ ΓΙΑ ΤΕΣ ΔΕΞΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ Η ΠΙΣΙΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΝΘΕΣΗ...ΜΕ ΦΟΝΤΟ...ΤΟ ΓΕΡΙΜΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΛΕΜΕΣΟΥ, ΣΤΟ ΣΤΑΥΡΟΔΟΜΙ ΤΟΥ "ΚΑΦΕ ΠΑΡΙ" ΠΟΥ ΤΟ ΕΝΔΟΞΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΕΠΙΦΥΛΑΣΣΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ ROUND-ABOUT...THE CYPRUS DREAM




κλικ για μεγέθυνση

Σάββατο, 13 Μαρτίου 2010

ΠΑΡΙΣΙ 26 GIGAPIXEL

 Mια υπερτεράστεια πανοραμική φωτογραφία στην οποία μπόρεις να παριπλανηθείς με την βοήθεια του ποντικιού σου...απολαύστε!


http://www.paris-26-gigapixels.com/index-en.html

Κι ένω νιώθω σαν γάτος στα κεραμίδια μου κανει τρομερή εντύπωση μου που δεν φαίνεται στον ορίζοντα κανένας άνθρωπος ούτε ζώο..




http://blog.paris-26-gigapixels.com/en/

Παρασκευή, 12 Μαρτίου 2010

CYPRUS IN WIDE ANGLE



  MIA ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ, ΕΝΑ ΖΩΝΤΑΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΠΟΥ ΚΑΛΕΙ ΤΟΝ ΘΕΑΤΗ ΝΑ ΖΗΣΕΙ ΜΙΑ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΕΜΠΕΙΡΙΑ.

ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΥΠΙΚΑ ΚΥΠΡΙΑΚΑ ΤΟΠΙΑ. Ο ΤΡΟΠΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΟΥΣ ΟΜΩΣ ΤΙΣ ΑΠΟΘΕΩΝΕΙ, ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ. 

ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΦΡΩΣ "ΠΕΙΡΑΓΜΕΝΕΣ" ΣΤΟ PHOTOSHOP ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΚΡΥΨΟΥΝ, ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΕΡΑ ΙΜΠΡΕΣΙΟΝΙΣΤΙΚΕΣ...

ΓΙΑ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ, ΜΙΑ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΞΥΔΑΔΙΚΟ ΣΤΗΝ ΛΕΜΕΣΟ, ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΠΑΙΔΙΑ!

 ΑΥΤΑ ΛΕΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
Η πολυμορφική έκθεση CYPRUS IN WIDE ANGLE αναπαριστά εντυπώσεις από τη φύση και την αρχιτεκτονική της Κύπρου. Φωτογραφικές αποτυπώσεις, απομακρυσμένες από το φυσικό τους περιβάλλον, παρουσιάζονται μέσα από ειδικές κατασκευές, αποκτούν όγκο, μέγεθος, σχήμα, φως και δημιουργούν ένα νέο εικαστικό τοπίο. Ο επισκέπτης έχει την αίσθηση πως με την τρίτη διάσταση βρίσκεται μέσα στη φωτογραφία, αντιλαμβάνεται το βάθος της. Το τοπίο ολοκληρώνεται με ήχους και μυρωδιές.

  
Πρόκειται για μια καλλιτεχνική συνάντηση των Λόυκα Βαλέβσκι και  Αλεξάνταρ Γιότοβιτσ. Ο Βαλέβσκι προέρχεται από το Θέατρο, αλλά αυτή τη φορά εμφανίζεται εξαιτίας της αγάπης του για τη φωτογραφία. Και ο Γιότοβιτς, ο οποίος αποτελεί έναν από τους πιο έμπειρους επαγγελματίες πάνω στο σχεδιασμό φωτισμού στην Κύπρο, καλείται να επέμβει, τονίζοντας το σημαντικό ρόλο που έχει «μέσα» και «έξω» από τη φωτογραφία το φως.









Η ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΠΑΡΑΤΕΙΝΕΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ...


http://www.mitos.org.cy/                                                                                                   








Τετάρτη, 10 Μαρτίου 2010

ALEXANDER BRODSKY

Ρώσσος Αρχιτεκτονας και καλιτέχνης. Αγάπη και σεβασμός στο τοπίο το οποίο καλείτε να ενταχθεί, χαρακτηριστική είναι η χρησημοποίηση φτηνών και εναλλαχτικών υλικών αποθεωνοντας τα με την αρχιτεκτονική έκφραση, επανα-χρησημοποίηση στοιχείων από παλιά κτίρια, όπως πορτες και παράθυρα, προσδίδοντας τους εικαστικό χαρακτήρα.



















ROTUNDA


Bureau Alexander Brodsky / 95 Degrees Restaurant from 0300TV on Vimeo.




















95 DEGREES RESTAURANT
























VODKA CEREMONY PAVILLON


 περισσότερες φωτογραφίες από τα έργα του :








Δευτέρα, 8 Μαρτίου 2010

RE-USE

Μικρό θέρμοκήπιο από ανεμοθώρακες...Sébastien Ramirez

 





- θέλω ένα θερμοκηπιούι για τον κήπο μου..
αρχιτεκτων :  Πόσο εν το μπαντζετ?
- 0 ευρώ
αρχιτεκτων : οκ...

Κυριακή, 7 Μαρτίου 2010

SHIGERU BAN


Πέμπτη, 4 Μαρτίου 2010

ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΝΤΙΒΕΛΟΠΕΡΙΣΚΟΙ ΕΝΩΘΕΙΤΕ


Αυτό το ολοκαίνουργιο κτίριο που διαλύθηκε από τον πρόσφατο σεισμό, διαφημίστηκε ως εξής από τους χιλιανούς αναπτυξιολόγους που καθόλου δεν διαφέρουν από τους απανταχού ντιβελοπερίσκους ανά τον πλανήτη:



...στο 18ο δευτερόλεπτο του video ο αφηγητής τονίζει ότι το υπέροχο αυτό κτίριο διακρίνεται από την ψηλή κατασκευάστική του ποιότητα...

Τετάρτη, 3 Μαρτίου 2010

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΓΙΑ ΧΙΛΗ Κ.Α

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΓΙΑ ΣΥΝΕΧΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΙΛΗ Η ΓΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ


http://www.plataformaarquitectura.cl/ (στα ισπανικά / site-blog του πανεπιστημίου αρχιτεκτονικής του Santiago της Χιλής)
http://www.archdaily.com/51574/architecture-for-humanity-helping-chile/
http://architectureforhumanity.org/
http://architectureforhumanity.org/donate/form?program=chile

ενδιαφέρον άρθρο για την επανακατασκευή του Port-de-Prince της Αϊτής από την ανακύκλωση των ερηπίων του...
http://www.inhabitat.com/2010/03/02/port-au-prince-could-be-recycled-and-rebuilt-from-itself/


ενα συγκλονιστικό art-instalation για δική μας αποδραματοποίηση :

 
rotating kitchen from Zeger Reyers on Vimeo.


γλυπτική:
http://territoiredessens.blogspot.com/2010/02/baptiste-debombourg.html

Τρίτη, 2 Μαρτίου 2010

ΠΟΔΗΛΑΤΟ/ΠΟΙΗΣΗ

 Ποδηλατόδρομος στην όχθη του ποταμού Tejo στη Λισσαβόνα, ποιήματα, σχήματα, σήματα δίνουν ρυθμό στην κίνηση του ποδηλάτη.


O Tejo from Abilio Vieira on Vimeo.

περισσότερα εδώ : http://www.treehugger.com/files/2010/02/portugals-new-bike-paths-are-filled-with-poetry-video.php

Η Πορτογαλλία λοιπόν, η πιο φτωχή ευρωπαϊκή χώρα, είναι κατά την άποψη μου η πιο πλούσια από πολιτιστικής άποψης διότι εκεί η δημιουργία είναι ολοζώντανη, σε αντίθεση με εμάς που είμαστε απο τις πιο ευημερούσες οικονομικά χώρες και είμαστε δυστυχώς με μεγάλη διαφορά η πιο φτωχή στα πολιτιστικά. Πού βρήκε τα λεφτά ο δήμος Λισσαβόνας? Δεν χρειάστηκε και πολλά λεφτά, για να βάψει με μπογιά την άσφαλτο, εγκέφαλο χρειάζεται και την απαραίτητη θέληση, όραμα, ανοικτό πνεύμα και έπαφή με το πνεύμα της εποχής. Αλλα σε όλα αυτά δεν μετακινούνται οι μίζες................