Παρασκευή, 20 Νοεμβρίου 2009

ΑΝΑΠΤΥΞΗ



 


Οι φώτο πάρθηκαν την στιγμή της κατεδάφισης παραθαλάσσιων κτιρίων στο Bari το 2008, που είτε κτίστηκαν παράνομα είτε παράνομα αδειοδοτήθηκαν. Η ιταλική δημοκρατία υπό την πίεση της λαϊκης απαίτησης, είχε το θάρρος να διορθώσει τα αίσχη που έγιναν στο βωμό του κέρδους των λίγων,  στο βωμό της "Ανάπτυξης"*. Ο τύπος και τα ΜΜΕ ονόμασαν αυτά τα εκτρόματα eco-monstri δηλαδή εκο-τέρατα. Στην Κύπρο πόσα από τα "αναπτυξιακά" μας έργα μπορούν εύκολα να θεωρηθούν εκο-τέρατα? 

Το παραλιακό μέτωπο της Λεμεσού, όλη η κάτω Πάφος, η Αγιά Ναπά, ο Πρωταράς, όλες αυτές οι χιλιάδες χιλιόμετρα ασφαλτοστρωμένων δρόμων που εξυπηρετούν σπιτάκια σε απόσταση αναπνοής από την θάλασσα μήπως δεν είναι ΕΚΟ-ΤΕΡΑΤΑ?

Στην Κύπρο γιατί ο λάος δεν έχει ποτέ άποψη και αν έχει γιατί σιωπά κάτω από τη βαρύτητα της λέξης A N A Π Τ Υ Ξ Η ? 

 

Φωτογραφίες από την γύφτικη παρουσίαση της μαρίνας Λεμεσού στο δημαρχείο της πόλης. Ακόμα πιο γύφτικα τα σχέδια ενός εντελώς άγνωστου Γάλλου αρχιτέκτονα που μας τον σέρβιραν για expert ouaoua! Όλη αυτή η έκταση χτισμένη μέσα στην θάλασσα και όλα αυτά τα σπιτάκια και οι πολυκατοικίες 300 μέτρα από την ακτή, πως αλλίως θα τα λέγατε κύριοι?



*Η  Ανάπτυξη είναι μια κυπριακή θεότητα της χρηματιστηριακής εποχής η οποία λατρεύεται από τους Κύπριους με ιδιαίτερη ευλάβεια. Είναι η διάδοχος της Αφροδίτης (ή Venus) και έχει διεγερτικές ικανότητες. Στο άκουσμα της και μόνο οι σύγχρονοι Κύπριοι εκστασιάζονται, παραδίνονται άμεσα και χωρίς ενδοιασμούς στην φλόγα του πάθους τους, οι κοινωνικές, ηθικές και πνευματικές τους αντιστάσεις υπέρ-πηδιούνται μέσα σ’ ένα ομαδικό ουρλιαχτό… ΝΑΙ!!!

Η Ανάπτυξη για να συνεχίσει να ευνοεί τον λαό της χρειάζεται συνεχώς θυσίες, είναι αχόρταγη σαν μηχανή από φρουτάκια, τρέφεται με μπετονιέρες και σίδερα, άσφαλτο, μίζες και συμβόλαια.

Οι Κύπριοι συναγωνίζονται με μανία για το ποιος θα αποσπάσει τις εύνοιες της θεάς. Άρχισαν οι βαρωσιώτες, τους διαδέχτηκαν οι λεμεσιανοί, μετά οι παφίτες, οι ακαμίτες, οι χωραϊτες και τώρα όλοι ανεξαιρέτως οι Κύπριοι χωρκάτες. 





Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 2009

Η VILLA ΤΟΥ BOSS







Η κατοικία του μαφιόζου Walter Schiavone, ατέλιωτη δυστυχώς, αφού ο boss συνελήφθη. Ο αρχιτεκτονάς κλήθηκε να κτίσει την ίδια βίλλα με του scarface, έτσι όπως την φανταζόταν από τις σκηνές του έργου... no comment.






Ποιός να κρύβεται πίσω από τους κρυφες φαντασιώσεις των νεο-κύπριων και τες βίλλες τους?

Τρίτη, 17 Νοεμβρίου 2009

ΧΟΛΕΤΡΑ...








Δεν θυμούμαι που βρήκα αυτές τις φώτο....και από που είναι, αλλά αυτό πάει να πεί αγάπη για τα στοιχεία της αρχιτεκτονικής. Η καθοδος του νερού από την στέγη προς τον υπόνομο μπορεί να γίνει, όπως βλέπετε με πολυ πονηρό τρόπο...μια αρχιτεκτονική που διηγείται ιστορίες..

Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου 2009

φωτο - μονταζ- αρχιτεκτονική








Οι φώτο - μονταζ είναι του φαντάστικου (εντελώς) κατ εμένα, προβοκάτορα φωτογράφου robert gligorov...


φωτο-αρχιτεκτονική



 

 


Ο Βέλγος φωτογράφος Philippe Dujardin, γίνεται αρχιτέκτονας χτίζοντας με μακέττες ή/και σε 3d μοντέλα στο sketchup τις ιδέες του, ακολούθως γίνεται φωτογράφος της αρχιτεκτοννικής για να αποκτήσει το κατασκευαστικό υλικό για τις φωτογραφίες του και εν τέλη συνθέτει σαν φωτομοντέρ τα υλικά του για να κτίσει την αρχιτεκτονική που αρχικά φαντάστηκε. 
Το αποτέλεσμα ειναι ενδιαφέρον και αισθητικά αλλά και γνωρίζοντας την διαδικασία από την οποία πηγάζει. Εγράφεται σ'ένα αρχιτεκτονικό περιβάλλον της εποχής του, του ηρωικού ή μνημιακού μεταμοντερνισμού  των ολλανδών ΟΜΑ και των διάφορων πρώην μαθητών τους και τώρα super star όπως πχ των ΜVRDV κ.α. 

Μόνο που με την φωτογραφία σπρωχνεις το φαντασιακό αυτο στα άκρα...

Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου 2009

brasil



Tiago Primo, καλλιτεχνής από Brasil, σ΄ενα installation : "casa verticale" στο Rio.

Πέμπτη, 12 Νοεμβρίου 2009

ΕΡΩΤΗΜΑ

Αυτή η ανάρτηση αναφέρεται στην προηγούμενη και στην καταστροφή από τους επιστήμονες, της υπέροχης μεγάπολης των λυμπούρων.









Σε μια κονφεράνς, ο Luigi Snozzi είπε πως για να επιλέξει τους μαθητές που θα ακολουθούσαν το μάθημα του (ήταν και είναι περιζήτητος)  στη  "Accademia di architettura di Mendrisio" στην ιταλική Ελβετία, τους ζήτησε να απαντήσουν σε ένα ερώτημα :

Περπατάτε στο δάσος και αντικρίζετε ένα υπέροχο δέντρο. Τι κάνετε? 
Η σωστή απάντηση ήταν ότι το κόβω για να κάμω τραπέζι και καρέκλες!!!


Στην αίθουσα ακούστηκε έτσι τζίνο το βουητό του αποτροπιασμού, ο καθένας πρέπει να ψιθύρισε "μα εν πέλλος τούτος?"


Ήθελε να περάσει το νόημα που κρύβετε πίσω από κάθε αρχιτεκτονική πράξη, της μετάλλαξης του φυσικού περιβάλλοντος σε ανθρωποποιημένου περιβάλλοντος, να έχουν οι μαθητές του την επίγνωση της σοβαρότητας της κάθε αρχιτεκτονικής πράξης.
Ήθελε να ξέρουν ότι χτίζοντας ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙΣ! Εκείνα τα πρώτα 30 εκ. γης, που περιέχουν όλο τον πλούτο της, εκεί που έχει σκουλούτζια, λυμπούρους και αναπτύσσεται όλη η βιοποικιλότητα. Καταστρέφεις την θέα από την λίμνη προς το βουνό, καταστρέφεις το μονοπατούι που εννα περάσει το τράχτορ τζιαί το αυτοκίνητο σου, σκοτώνεις ένα σωρό πράματα για να κτίσεις ένα χώρο ζωής. Πρέπει να τιμήσεις με αυτό που θα κάμεις, όλα όσα σκότωσες.

Όταν τα έχεις όλα αυτά υπόψη σου, τότε μπορείς να αρχίσεις να σκέφτεσαι.

Τζιαί εν νομίζω ότι έχει άδικο. Κάποιος δήμαρχος ας βάλει τους αρχιτέκτονες που καταθέτουν πολεοδομική άδεια, μαζί με τες άλλες αγγαρίες, να το αντιγράψουν τζιαι τούτο 3 φορές.

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ...



...ΣΤΟΥΣ ΑΡΧΙΔΕΚΤΟΝΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΒΛΕΠΟΥΝ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥΣ

Τετάρτη, 11 Νοεμβρίου 2009

ΜΥΡΜΗΓΚΟΥΠΟΛΙΣ




Απίστευτα σοφιστικέ η λύμπουρική αρχιτεκτονική-πολεοδομία, αξίζει να το δεί κανεις.

BLUBLU


COMBO a collaborative animation by Blu and David Ellis (2 times loop) from blu on Vimeo.


Απλά φανταστικοί, για να μαθετε περισσότερα στο :  http://www.blublu.org/

Τρίτη, 10 Νοεμβρίου 2009

Η αρχιτεκτονική φτιάχνει κόσμους





Δυο διαφορετικοι κόσμοι για το ίδιο μέρος...

 Η συμμετοχή των Ισπανών mansilla & tuñon στον διαγωνισμό διαμόρφωσης της περιοχής les halles στο παρίσι, περιοχή που αποτελεί το απόλυτο κέντρο της πόλης, το κύριο σημείο εισόδου της από το υπέδαφος, εκει όπου συντελούνται οι συγκοινωνίες στην πόλη του λυκόφως.. Αρχιτεκτονική σε απόλυτη σχέση με την κίνηση στον χώρο, φανατικά όμως μορφοκρατική που ακουμπά στο υπέρτατο σημείο αυτο-αναίρεσης.

Και ακολουθως πιστεύω το άλλο άκρο, αρχιτεκτονική παθιασμένη, προσδιορισμένη,  διηγητική... Από τους Μασσαλούς ΑRM , πρόταση για τον ίδιο διαγωνισμό.

Κοινό σήμείο και των δύο είναι πιστεύω η σημασία του δημόσιου χώρου ως γενεσιουργός αιτία της πρότασης. Ο δημόσιος αυτός χώρος που προτείνουν δεν οικοιοποιείται από το κτίριο με διαφορα τεχνάσματα αλλά είναι η ίδια η πόλη που εισχωρεί και το πλάθει. Η πόλη το οικειοποιείται, η πόλη υπερνικά τον αρχιτεκτονικό  εγωκεντρισμό των δημιουργών.

Σε αυτόν τον μεγάλης σημασίας διαγωνισμό έλαβαν μέρος 10 αρχιτεκτονικά γραφεία από όλο τον κόσμο, κατόπιν προεπιλογής και τους ζητήθηκε να επιλυσουν ένα κτιριακό προγραμμα πολύπλοκο και όγκοδες.

Τελικά κέρδισε αυτός που "πούλισε" περισσότερo πράσινο μπλα μπλα αλλά δυστυχώς και λιγότερη αρχιτεκτονική. O κύριος Patrick Berger. Ίσως γιατί η κριτική επιτροπή μπορούσε να περάσει πιο εύκολα στην κοινή γνώμη την απόφαση της, μια απροσδιόριστη αρχιτεκτονική της εικόνας ευκολα πλάθεται στο μυαλό μας ανάλογα με τες επιθυμίες μας.


Το σημαντικό που πρεπει να ειπωθεί είναι πως ακομα και σε τέτοιας εμβέλειας διαγωνισμούς, στην Γαλλία, λαμβάνει μέρος στην κριτική επιτροπή μαζι με όλους τους άλλους παντογνώστες και μια επιτροπή των κατοίκων της περιοχής

Στην Κύπρο παρατηρούμε απλά μια τερατώδης υποτίμηση του χρήστη και των δικών του ευαισθησιών. Αποφεύγουμε τον δημόσιο διάλογο χάριν της αποτελεσματικότητας των διαδικασιών, ρισκάροντας να αποτύχει το έργο στον κύριο σκοπό του, δηλαδη να εκφράσει πραγματικά το πνευμα μιας εποχής.



Σάββατο, 7 Νοεμβρίου 2009

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ Λ/ΣΟΥ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ

3 Νοεμβρίου 2009

Ομάδα πρωτοβουλίας
 για τη διάσωση της πλατείας Αγίας Τριάδας
(υπόψη κ. Αλέξη Παπαδόπουλου)
ΛΕΜΕΣΟ


Αγαπητοί φίλοι,

Διαμαρτυρία για την τοποθέτηση περίφραξης στην πλατεία
της εκκλησίας της Αγίας Τριάδας

Αναφέρομαι στην επιστολή σας με ημερομηνία 20 Σεπτεμβρίου 2009 και σας πληροφορώ ως εξής:

1.                  Οι πλατείες γύρω από τις εκκλησίες δεν είναι δημόσιος χώρος.  Αποτελούν ιδιοκτησία των εκκλησιών και όχι του Δήμου ή του Κράτος.  Με αυτή την έννοια και αυστηρά ομιλούντες είναι στην κρίση των Εκκλησιαστικών Επιτροπών να αποφασίσουν τη χρήση τους ή τον τρόπο προστασίας τους. 

2.                  Είναι γεγονός ότι πλείστες όσες εκκλησίες στη Λεμεσό δεν είχαν οποιαδήποτε περίφραξη και οι χώροι γύρω από αυτές αποτελούσαν επέκταση των δρόμων και άλλων δημόσιων χώρων.  Εξαίρεση αποτελεί η Αγία Νάπα στην οποία από χρόνια – δεν είμαι σε θέση να καθορίσω από πότε– υπάρχει κιγκλίδωμα.  Το ίδιο ίσχυε και για την παλαιότερη εκκλησία της Καθολικής.
Το ίδιο ισχύει και σε εκκλησίες των χωριών της επαρχίας Λεμεσού.  Και εκεί συναντούμε αρκετές περιπτώσεις με κιγκλίδωμα στον περίγυρο και αρκετές χωρίς.

3.                  Συμφωνώ μαζί σας ότι σε ορισμένες περιπτώσεις οι περιφράξεις έχουν αλλοιώσει την εικόνα της περιοχής, όπως τη γνωρίζαμε, όμως – και ανεξάρτητα των δικών σας ή άλλων απόψεων για το θέμα – πρέπει να αναγνωρίσουμε το δικαίωμα κάποιου ιδιοκτήτη (σε αυτή την περίπτωση της Εκκλησιαστικής Επιτροπής) να περιφράξει το χώρο που της ανήκει και να προστατεύει κατά την κρίση της την πλατεία της εκκλησίας από την ανεξέλεγκτη είσοδο οχημάτων.

4.                  Αναμφίβολα θέμα συζήτησης και κρίσης είναι ο τύπος και το ύψος του κιγκλιδώματος, το οποίο στην περίπτωση της Αγίας Τριάδας για πολλούς μήνες απετέλεσε αντικείμενο συζήτησης μεταξύ του αρχιτέκτονα της εκκλησίας, του Τομέα Διατήρησης του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως και των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου.  Μέχρι αυτή την ώρα δεν  έχει δοθεί η συναίνεση του Τομέα Διατήρησης.

5.                  Αντιλαμβάνεστε ότι δεν τίθεται θέμα αξιοποίησης ή χρησιμοποίησης από το Δήμο οποιασδήποτε πλατείας εκκλησίας, αλλά συμφωνούμε μαζί σας ότι όλοι οι ιδιοκτήτες και οι εκκλησίες χωρίς εξαίρεση, υπόκεινται στους ίδιους κανονισμούς, με στόχο τη διαφύλαξη και προστασία του χαρακτήρα των πόλεων μας, των δημοσίων κτιρίων και των γειτονιών μας.

Ο Δήμος της Λεμεσού κινείται μέσα σε αυτά τα πλαίσια και στο μέτρο που οι νόμοι και οι κανονισμοί του δίνουν τη δυνατότητα, παρεμβαίνει με τον προσφορότερο τρόπο.

Φιλικά,

Ανδρέας Χρίστου
Δήμαρχος


ΑΧ/ΠΠ





ΣΧΟΛΙΑ

Αυτή είναι η απάντηση του δήμου Λεμεσού στην επιστολή-διαμαρτυρία που στήριξαν με την υπογραφή τους 200 πολίτες. Μια διπλωματική σονάτα molto allegre "ΝΑΙ ΜΕΝ ΑΛΛΑ", σε πέντε σημεία που δεν μπορεί παρά να απογοητεύει όσους πίστεψαν σε αυτή την προσπάθεια. Οι δημοτικές αρχές της πόλης μας, ως ρυθμιστές συμφερόντων συμφωνούν αλλά δεν πράττουν, επιτρέπουν την α-ανομία αλλά υπόσχονται ότι θα πράξουν με βάση τον νόμο. 
Ο νόμος προβλέπει να αποκατασταθεί η νομιμότητα και να κατεδαφιστεί η περίφραξη με έξοδα της εκκλησίας, αφού όπως σημειώνει ο αξιότιμος Δήμαρχος ΔΕΝ έχει εγκριθεί η περίφραξη από τις αρχές της πόλης μας. 

Σημειώνω ότι πολλοί Λεμεσιανοί τες τελευταίες μέρες έχουν λάβει επιστολή από το Δημαρχείο και καλούνται να κατεδαφίσουν εντός 15 ημέρων τες παράνομες κατασκευές (σκιάστρα κ.α) που έχουν κατασκευάσει και απειλούνται με δικαστικά μέτρα. Αυτές οι κατασκευές είναι προϊόν  αυθαιρεσίας και σίγουρα πρέπει να αποκατασταθεί η νομιμότητα, παρόλα αυτά κάποιες από αυτές έγιναν πριν 20 χρόνια! Πώς επιτρέπετε μια τόσο εξόφθαλμη παρανομία εκ μέρους της εκκλησίας, όταν το δημαρχείο αναγνωρίζει ότι  "σε ορισμένες περιπτώσεις οι περιφράξεις έχουν αλλοιώσει την εικόνα της περιοχής"  και ασκείται τόση πίεση σε ιδιώτες. ΑΥΤΟ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ.        

όσο για το σημείο 3 : 
"προστατεύει κατά την κρίση της την πλατεία της εκκλησίας από την ανεξέλεγκτη είσοδο οχημάτων"  !!!!  υπάρχει και ο ακόλουθος τρόπος ο οποίος είναι και πιο φιλικός προς τον άνθρωπο και προς την αίσθηση πλατείας αλλά το σημαντικότερο είναι ότι επιτρέπει την  "διαφύλαξη και προστασία του χαρακτήρα των πόλεων μας, των δημοσίων κτιρίων και των γειτονιών μας."

ο μαγικός αυτός τρόπος είναι ο εξής :

 
 
κλίκ για να μεγαλώσει.

πλατεία μπροστά από εκκλησία στην βαρκελόνη
la virreinas square 

Και δεν χρειάζεται όλο αυτό :  



 ΓΙΑΤΙ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΤΕΡΕΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ.


ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΠΕΡΙ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ - ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΑΤΕ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ !!! ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ ΟΤΙ ΜΙΑ ΠΛΑΤΕΙΑ (σπανιότατο πλέον είδος) ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΚΥΡΗΤΤΕΤΑΙ ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΘΕ ΑΣΗΜΑΝΤΟ ΜΙΚΡΟ ΑΣΤΙΚΟ ΣΠΙΤΑΚΙ του κάθε ταλαίπωρου ιδιώτη? ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΙΕΡΑΡΧΗΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ?


Η πρωτοβουλία για την διάσωση της πλατείας της Αγίας Τριάδας θα συνεχίσει να δραστηριοποιείτε με διάφορους τρόπους. Καλείτε ο καθένας από εσάς να διαδώσει το πρόβλημα και αν τυχόν υπάρχουν ιδέες ή απόψεις για δράσεις παρακαλούμε όπως επικοινωνήσετε μαζί μας.
 

Πέμπτη, 5 Νοεμβρίου 2009

MEtreePOLIS

 Ένα απίστευτο video-project από το γερμανικό γραφείο HWKN που περιγράφει την εισβολή της βιοτεχνολογίας στην αρχιτεκτονική / πολεοδομική σκέψη, ως συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης.
Ίσως είναι η πρώτη φορά που μετά την "μοντέρνα" εποχή του le corbusier και των φίλων του, ένα καινούργιο κίνημα συνδέει τόσο έντονα το κτίριο με την συνολική δομή της πόλης. Όπως και το κίνημα των μοντέρνων παρουσιάζεται ως Η ΛΥΣΗ στα διάφορα οικονομικά, γεω-πολιτικά και κοινωνικά προβλήματα της εποχής του, με την μόνη ίσως διαφορά ότι αυτή την φορά η κύρια κλίμακα εργασίας είναι ο πλανήτης και όχι πλέον η επαρχία ή μια πόλη!
Είναι σ' αυτές, τες πρόημες εποχές κάποιου κινήματος, που συναντούμε τα πιο φαντασμαγορικά project. Σ' αυτά καταγράφεται το φαντασιακό της γενιάς που σκέφτεται πως να δημιουργήσει ένα νέο τρόπο σκέψης. Το μέλλον είναι ηλίθιο να πούμε πως προβλέπεται. Εννοείτε ότι ένα μεγάλο μέρος των παραδοχών ανήκει στο αυθαίρετο της φαντασίας, τούτο εν το ωραίο!



Τετάρτη, 4 Νοεμβρίου 2009

Ζωντανή αρχιτεκτονική...




Η παρουσίαση αυτή είναι δυστυχώς στα αγγλικά, αλλά πραγματικά πολύ ενδιαφέρον. Αν καταφέρουμε ποτέ να χρησιμοποιήσουμε ζωντανά υλικά που να αυτό-επουλώνουν τις φθορές του χρόνου ή ενός ατυχήματος, υλικά που θα τρέφονται από νερό ή αέρα για να συνεχίσουν να υπάρχουν, σαν φυτά δηλαδή, τότε θα έχουμε επιφέρει το τελευταίο κτύπημα κατά της μορφοκρατίας στην αρχιτεκτονική. 

Τότε τα κτίρια μας θα είναι δέντρα και φοβάμαι πως αντί να μαλώνουμε για στυλ, θα έχουμε πρόβλημα με τις διάφορες φυλές κτιρίων...Λέτε να είναι η απαρχή του ρατσισμού στην αρχιτεκτονική? Και αν καταφέρουμε να αξιοποιήσουμε το φύλο τους? Αν έχουμε αρσενικά και θηλυκά κτίρια σαν τες συκαμινιές ή τα αρτόδενδρα? Η αρχή της σέξυ-αρχιτεκτονικής? Ωραία φάση!